NiRENGi-83 / Hurufu Mukatta-19 Mushaflar Arasındaki Farklar ve Yazının Değişimi

Bu videoda hurufu muratta konusu çerçevesindeki açıklamalar, elde bulunan ve orijinal olduğu kanaati hakim olan mushaflar üzerinden ele alınmış ve süreç içerisinde yazının değişimi konusu üzerinde durulmuştur.

Önemli Not;

Tüm yazı ve videolarımızda bu çalışmalara başladığımız ilk dönemlerden itibaren ifade ettiğimiz şu gerçeğin bilinmesini önemle rica ederiz. “Ulaşılan bulguların delilleri mümkün olduğu kadar belirtilmesine rağmen, yazı ve videolarımızda ifade edilenlerin tamamı, sadece Kur’an’dan anladıklarımız olup, asla bizzat Kur’an’ın kendisi değildir. Tek amacı; Allah’tan başka hiçkimsenin maddi-manevi tasallutu altına girmeden ve hiç kimseyi de maddi-manevi bir tasallut altına sokmadan Kur’an’ı anlama çabası olan bu çalışmalar, gelişmeye ve geliştirilmeye muhtaç olup, Kur’an üzerinden ulaşılan bulguların tamamı kaynak belirtilmeden herkesin istifadesine açıktır.“

13 yorum

  1. Hurufu mukatta ile ilgili tüm videolarınızı izledim. Gerçekten çok önemli bir tespit. Emeği geçenlerden Allah razı olsun. Bu videolar dan sonra işaret zamiri olarak تلك nin Kur’an da geçtiği tüm ayetlere baktım ve hepsinin sizin tespitinize uygun olarak kendisinden önceki ifadeleri işaret ettiğini gördüm. Bu durumda sizin haklılıgınıza bir delil diye düşünüyorum. Ancak bu konu ile ilgili olduğunu düşündüğüm ve videolarda göremediğim bir ayet beni çok sarstı ve sizin de ayet hakkında ki görüşünüzü merak ediyorum. Cevaplarsanız sevinirim.
    Ali İmran 7.
    هُوَ الَّذٖى اَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ اٰيَاتٌ مُحْكَمَاتٌ هُنَّ اُمُّ الْكِتَابِ وَاُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَاَمَّا الَّذٖينَ فٖى قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَاْوٖيلِهٖ وَمَا يَعْلَمُ تَاْوٖيلَهُ اِلَّا اللّٰهُ وَالرَّاسِخُونَ فِى الْعِلْمِ يَقُولُونَ اٰمَنَّا بِهٖ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ اِلَّا اُولُوا الْاَلْبَابِ۝

    Diyanet Meali:
    3.7 – O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

    Ayet de kitabın anası olarak tarif edilen bazı ayetlerin muhkem olduğu belirtilmektedir.eğer muhkem ayet ifadesini muhkem işaretler yani -sabit olan işaretler-hükmü kesin olan işaretler,olarak anlarsak bunlar ا ل م ك و ه ي olur. Çünkü bunlar kombinasyonlara göre sesleri değişmeyen sabit işaretlerdir. Müteşabih kelimesinin anlamı ise Bakara 25 de bize açıklanmıştır. İnsanlar cennet de yedikleri için bunlar dünyadaki nimetler derken, ayetin devamı bunların onlara müteşabih (benzer) olarak verildiğini söylemektedir. Yiyecekler o kadar benzer ki insanlar ayırt edememiştir. Ali İmran 7. ayetde müteşabih ayetler ifadesini birbirinden ayırt edemeyeceğimiz kadar benzer işaretler olarak anlarsak bunlar da (ج ع ف ث ص س ر ط ) olur. Çünkü nokta kalktığında خ ح ج gibi harfler ayırt edilemeyecek kadar benzer hale gelmiştir.

    Ayetin devamı daha sarsıcıdır ki kalplerinde kötülük olan insanların bu müteşabih ayetlerin peşine takıldığını oysa gerçek manasını Allah’ın bildiğini belirtmektedir.Eğer muhkem ve müteşabih ayetleri benim anladığım gibi anlarsak, kalbinde eğrilik olanlar da bu harfleri harekelendirenler ve bu ayetlerden dolayı oluşan farklılıkları ve farklı mushafları delil göstererek Kur’an değişmiştir iddiaları ortaya atan ateistler olacaktır. İlim sahiplerine düşen görev ise son cümlede belirtilmiş olup bu müteşabihliğin Allah’dan oldugunu anlatmaktır ve dolayısı ile bu müteşebahlikten dolayı farklı okumaların olabileceğini bilmesi gerektiğidir.
    Ayrıca bir önemli hususta Allah hurufu mukatta ile Zikri’nin dışındaki tüm nokta, hareke vb işaretleri temizlemiştir ki bu Kur’an ın korunmuş kitap olmasına ciddi bir delildir.

    Son olarak ise hadisler de geçen Kur’an 7 harf üzeredir ifadesi de muhkem olan, yazının (kitabın) anası olan ve harf kombinasyonlarında değişmeyen 7 işareti (ا م ك و ه ي ل) kastediyor olabilir diye düşünüyorum.

  2. Mehmet Bey

    Söze, öncelikle kurduğunuz bu bağlantının çok önemli bir bağlantı olduğunu söylemekle başlayayım. Doğrusu; getirdiğiniz ayetin konuyla bağını biz görmemiştik, bilmiyorduk. Fakat konuyu 7 harfi muhkem, diğerlerini müteşâbih olarak takdim etmenize pek katılamadık. Zaten muhkem dediğiniz 7 harfin içinde olan ي harfi getirdiğiniz muhkemlik tanımına uymamaktadır. Bu harfin kelime başında ve ortasında yazılışı, ب-ت – ث -ن harflerinin yazılışı ile aynıdır.

    Yazınızda katılmadığımız bir başka husus ise şu cümlenizde sarf ettiğiniz yargınızdır.

    “””İlim sahiplerine düşen görev ise son cümlede belirtilmiş olup bu müteşabihliğin Allah’dan oldugunu anlatmaktır ve dolayısı ile bu müteşebahlikten dolayı farklı okumaların olabileceğini bilmesi gerektiğidir.”””

    Bu cümleniz her birinin arkasında Yahudi uydurmaları olduğuna kesinkes inandığımız kıraat farklılıklarına ilahi bir konum kazandırarak onu meşru hale getirmektedir. Her şeyden önce şunun bilinmesi gerekmektedir. Eğer elimizdeki metni anlam olarak farklı şekillerde okunmaya müsait bir metin olarak görürsek o metne iman etmemizin imkanı kalmayacaktır. Hangisine iman edeceğiz? Böyle olması durumunda ortada gelip kendisine başvuracağımız bir metin de kalmayacaktır. Kaldı ki yüzyıllardır kıraat farklılıkları adı altında insanlara pompalanan bilgilerin hiç birinin meşruluğuna Kur’an’dan tek bir delil bulmak mümkün değildir. Tam tersi Kur’an kendisinin herkesin farklı şekilde okuyacağı bir metin olabilmesine asla imkan vermemektedir.

    Ayetin orijinal metninin altına koyduğunuz diyanet meali de sıkıntılı bir mealdir. Bu meale göre müteşabihliği Allah’tan olan bazı ayetlerin peşine düşmek kalbinde eğrilik olanların yapabileceği bir iş olarak gösterilmiştir. İlimde Rasih olanlar ise peşine düşmeden peşinen müteşabihin de muhkemin de tevilinin Allah’tan olduğunu söylemektedirler. Bu durumda benzeşen yani müteaşbih işaretlerin veya ayetlerin peşine düşmemiz mi gerekmektedir? Zaten siz de orijinal metinde geçen “ayet” kelimesinin diyanet mealinde kast edildiği şekilde Kur’an’ın cümleleri olarak değil de “işaretler” olarak anlaşılması gerektiğini söylemişsiniz.

    Ayetin tamımına değil de hurufu makattaa konusuyla ilgili ilk cümlesine şu mananın verilmesinde bir sakınca olmadığı kanaatindeyiz.
    “O Kİ SANA BU İLKELİ YAZIYI İNDİRDİ. MUHKEM (göründüğü gibi olan)İŞARETLER ONDADIR. ONLAR BU İLKELİ YAZININ ASLIDIR. (onda olmayan) DİĞERLERİ İSE MÜTEŞABİHLERDİR (göründüğü gibi olandan türeyip, onlarla benzeşenlerdir)

    Ayetin ilk cümlesine verdiğimiz bu mealdeki parantez içi açıklamaların hepsi aslında kelimelerle ilgili düşülmesi gereken açıklayıcı dipnotlardır.

    Son cümlenizde belirttiğiniz “Kur’an 7 harf üzeredir” hadisi üzerinde hiçbir çalışma yapmadık ve gerekli de görmüyoruz. Biz metot olarak Kur’an hakkında bilgi alınacak yegane mercinin yine Kur’an olduğuna inanıyor ve çalışmalarımızı bu temel üstüne bina etmeye gayret sarfediyoruz. Zaten bizim hurufu mukattaa derslerinin hepsini izlediyseniz özellikle hurufu makattaa olarak bilinen işaretlere “harf” denilmemesi gerektiğini çok sık belirttiğimizi de dinlemişsinizdir. Bir şey aynı anda hem harf hem ayet olmaz. Harf bir sese tahsis edilmiş semboldür. Oysa ayet yani işaret herhangi bir sese tahsis edilmemiş şekillerdir. Ayetin harf haline dönüşmesi ancak kelime içinde geçmesi ile mümkün olmaktadır. Mesela; Kur’an’daki işaretlere göre kelime içinde geçmeyen, tek başına yazılmış ح işareti ne “cim”, ne “ha”, ne de “hı” sesi değildir. Bu işaret seslere tahsis edilecek harflerin kendisinden türediği işarettir. Yani harflerin kendisinden doğduğu “ummu’l kitap” (ilkeli yazının aslı) dır.

    Üzerinde çok daha dernlemesine emek sarfedilmesine değer bulduğumuz bu bağlantıyı bizimle bölüştüğünüz için size teşekkür ederiz.

    Selametle

    • kafama takılan bir soru var salat nedir bu kelime hep namaz olarak çevrildi kendi çevirdikleri meallerde anormallik olduğu belli nisa 101 ayetin son kısmı ile nisa 102 ayetin ilk kısmı salat kelimesinin namaz olmadığını açıklıyor
      nisa 101 Yeryüzünde sefere çıktığınız zaman kâfirlerin sizi gafil avlamalarından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir günah yoktur. Şüphesiz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır.
      nisa 102 Sen de içlerinde bulunup onlara namaz kıldırdığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber namaza dursun, silâhlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secde ettiklerinde ötekiler arkanızda olsunlar, sonra henüz namazlarını kılmamış bulunan (bu) bölük gelip seninle beraber namazlarını kılsınlar ve bunlar da ihtiyat tedbirlerini ve silâhlarını alsınlar. Kâfirler isterler ki, siz silâhlarınızdan ve eşyanızdan gafil (uzak ve unutmuş) olasınız da üzerinize ansızın bir baskın yapsınlar! Eğer yağmur yüzünden bir zarar görürseniz veya hasta olursanız silâhlarınızı bırakmanızda size bir günah yoktur. Yine de ihtiyat tedbirinizi alın! Allah elbette kâfirler için alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.
      şimdi 101 ayetin sonundaki Şüphesiz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır.102 ayetin başlağıçı sen de içlerinde bulunup onlara namaz kıldırdığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber namaza dursun, silâhlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secde ettiklerinde ötekiler arkanızda olsunlar
      bakalım yıllarca savaşta namazdan kaçınılmaz denilen ayetteki şu çevirdeki hataya bakınız çevirilere göre peygamber namazı (salatı) kafirlere kıldırıyor bu ayet bile salatın namaz olmadığını gösteren en önemli bir delildir salatın anlatılan bir şey olduğunu gösterir devam edelim kıyamet suresi 31 ve 32 ayetler salatın ne olduğunu anlamamıza yardımcı olacak KURAN SALAT NEDİR KIYAMET SURESİ 31 VE 32 AYETLERE BAK DEDİ KURAN فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلَّى Fela saddeka ve la salla. türkçesi Fakat, o ne tasdik etti ne de salat etti.
      32 ayet وَلَكِن كَذَّبَ وَتَوَلَّى Ve lakin kezzebe ve tevella. türkçesi Lakin yalanladı ve yüz çevirdi
      ayetin terçünmesinde salat kelimesi var bu kelimeden nasıl yüz çevrilir devam edelim peygamberler ne demiş şura 43 ayet açık ve net
      Dini ayakta tutun ve onda ayrılığa düşmeyin” diye Nuh’a tavsiye ettiğini, sana vahyettiğimizi, İbrahim’e, Musa’ya ve İsa’ya tavsiye ettiğimizi Allah size de din kıldı. Fakat kendilerini çağırdığın bu , Allah’a ortak koşanlara ağır geldi. Allah dilediğini kendisine seçer ve kendisine yöneleni de doğru yola iletir. ŞURA SURESİ 43
      salat kelimesi bu ayette geçmiyor ama kıyamet suresi 32 ayet bu ayete yöneltiyor yüz çevirme var ise tüm peygamberler salat dediğinde yüz çevirilmiştir
      bakalım devam edelim salat nereye gidiyor tüm peygamberler salat demiş ey kuran salat nedir diye soruyorum maide 6 ayet ile maide 7 ayete bak diyor
      maide 6 ayet
      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ ۚ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا ۚ وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ مِنْهُ ۚ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَٰكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
      Yâ eyyuhâllezîne âmenû izâ kumtum ilâs salâti fagsilû vucûhekum ve eydiyekum ilâl merâfikı vemsehû bi ruusikum ve erculekum ilâl ka’beyn(ka’beyni) ve in kuntum cunuben fattahherû ve in kuntum mardâ ev alâ seferin ev câe ehadun minkum minel gâitı ev lâmestumun nisâe fe lem tecidû mâen fe teyemmemû saîden tayyiben femsehû bi vucûhikum ve eydîkum minhu, mâ yurîdullâhu li yec’ale aleykum min haracin ve lâkin yurîdu li yutahhirakum ve li yutimme ni’metehu aleykum leallekum teşkurûn
      maide 7 ayet
      وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَمِيثَاقَهُ الَّذِي وَاثَقَكُمْ بِهِ إِذْ قُلْتُمْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
      Vezkurû ni’metellâhi aleykum ve mîsâkahullezî vâsekakum bihî iz kultum semi’nâ ve ata’nâ vettekûllâh innallâhe alîmun bizâtis sudûr

      maide 6 ayette salat kelimesi var ve orada abdest tanımı olunca kesin namaz diyenler olacak abdest arınmaya(temizlenmeye) başlanmak için alınır işin tuhaf yanı abdest yalnızca namaz kılmak için alınmaz Allahı övecek iken alınır kurban kesilirken alınır kuran okunacak ikende abdest alınır salat öyle bir şey ki bunu yapabilmek için abdestli olmak şartmış
      durun bitmedi maide 6 ayetteki salat kelimesi maide 7 ayetteki misak kelimesi ile vurgulanıyor salat için peygamberlerden hariç insanlarda söz vermiş ve tüm insanları bu kelime ile bağlamış bu kelime nedir
      وَاِلٰهُكُمْ اِلٰهٌ وَاحِدٌۚ لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ الرَّحْمٰنُ الرَّح۪يمُ۟
      Ve-ilâhukum ilâhun vâhid â ilâhe illâ huve-rrahmânu-rrahîm
      tüm peygamberler tüm mahlukat tüm evren bu söz ile bağlıdır
      inanmıyorsanız hac suresi 18 ayete bakın
      اَلَمْ تَرَ اَنَّ اللّٰهَ يَسْجُدُ لَهُ مَنْ فِي السَّمٰوَاتِ وَمَنْ فِي الْاَرْضِ وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ وَالنُّجُومُ وَالْجِبَالُ وَالشَّجَرُ وَالدَّوَٓابُّ وَكَث۪يرٌ مِنَ النَّاسِۜ وَكَث۪يرٌ حَقَّ عَلَيْهِ الْعَذَابُۜ وَمَنْ يُهِنِ اللّٰهُ فَمَا لَهُ مِنْ مُكْرِمٍۜ اِنَّ اللّٰهَ يَفْعَلُ مَا يَشَٓاءُ

      • “”abdest arınmaya(temizlenmeye) başlanmak için alınır işin tuhaf yanı abdest yalnızca namaz kılmak için alınmaz Allahı övecek iken alınır kurban kesilirken alınır kuran okunacak ikende abdest alınır””

        diyorsunuz. Kaynağınız ne peki?

        Yeri gelince rivayetleri red edip yeri gelince onlara sığınmak ne kadar tutarlı bir davranış olur ki?

        Kabaca baktığımızda, eğer mealcilerin verdikleri anlamları doğru kabul edecek olursak, SALAT kelimesi kuranda 2 anlamda kullanılmış. Biri, “destek”, diğeri bizim “NAMAZ” diye adlandırdığımız ritüel. (Neden “namaz” demişler o başka bir tartışmanın konusu.)
        Bir dilde, kuranda, Bir kelime 2 veya daha fazla anlama pekale gelebilir.ve de rükülü, secdeli “salat” kuranda çok açıkça yer alıyor.

        • maide suresi 6 ayeti yazdım daha bakmamışsınız

          Kabaca baktığımızda, eğer mealcilerin verdikleri anlamları doğru kabul edecek olursak, SALAT kelimesi kuranda 2 anlamda kullanılmış. Biri, “destek”, diğeri bizim “NAMAZ” diye adlandırdığımız ritüel. (Neden “namaz” demişler o başka bir tartışmanın konusu.)
          Bir dilde, kuranda, Bir kelime 2 veya daha fazla anlama pekale gelebilir.ve de rükülü, secdeli “salat” kuranda çok açıkça yer alıyor

          sizinde kaynak kuran gösteriyorsunuz bende kurandan ayet getiriyorum

          bakara suresinde وَاَق۪يمُوا الصَّلٰوةَ وَاٰتُوا الزَّكٰوةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِع۪ينَ
          Veakîmu-ssalâte veâtu-zzekâte verke’û me’a-rrâki’în(e)
          bu ayeti izah etsin çevirenler
          فَاِنْ خِفْتُمْ فَرِجَـالاً اَوْ رُكْبَـاناًۚ فَاِذَٓا اَمِنْتُمْ فَاذْكُرُوا اللّٰهَ كَمَا عَلَّمَكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ

          Fe-in ḣiftum fericâlen ev rukbânâ(en)(s) fe-iżâ emintum feżkurû(A)llâhe kemâ ‘allemekum mâ lem tekûnû ta’lemûn(e)
          Korkuyorsanız yürüyerek, yahut hayvana binmiş olduğunuz halde kılın. Emniyete çıktınız mı bilmediğiniz şeyleri size belleten Allah’ı anın.
          içinde bir adet bile salat kelimesi geçmeyen ayet nasıl olur da namaz olur hadi diyelim bir önceki ayete atıfda bulundu ve namaz oldu
          yürüyerek namaz nasıl kılınır öğretiniz

          • Bak arkadaşım,
            Mevcut mealleri ve hatalarını savunuyor değiliz. hatalarını gidip o adamlara soracaksın.bana değil. zaten bu sitede onların yaptığı hataları çok kez bulabilirsin. benim dediğim şu:

            bizim günlük hayatta yaptığımız “Namaz kılma” eylemi kuranda çpk açıkça yer alıyor ve buna SALAT deniyor kitapta. Maide 6 ayetinde bahsedilen “salat” da bu.salat öncesi yüzlerinizi, ellerini, kollarınızı…. yıkayın deniyor.

            nisa 102 ayetinde de apaçık şekilde rükülu, secdeli namazdan bahsediyor.

            kuranda “salat” kelimesi geçen her yerde “namaz” dan bahsedilmiyor ki. bir kelimenin birden fazla anlamı olduğunu daha önce söyledim. her salat kelimesini namaz eksenli düşünme. ve de yaptıkları her yanlış salat mealini burda birilerine dikta etmene gerek yok. zaten hep söylüyoruz meallerin her tarafının bozuk olduğunu.

            sana tekrar tavsiyem, kafandaki tüm rivayetleri unutman. yeri gelince rivayetlerden yararlanıp yeri gelince de rivayetleri eleştirmen tutarlı bir davranış değil.

        • ayrıca soru sormuşum kafa takılmış maide suresi 6 ayeti almışım rivayetlerden de alıntı yapmışım abdestin ne için alındığını kafama takıldı diye
          ayrıca salat kelimesinin anlamını ben kafama göre bulmadım kuran beni o şekil gezdirip karşıma aşağıdaki bakara suresi 163 ayeti çıkartı

          وَاِلٰهُكُمْ اِلٰهٌ وَاحِدٌۚ لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ الرَّحْمٰنُ الرَّح۪يمُ۟
          Ve-ilâhukum ilâhun vâhid â ilâhe illâ huve-rrahmânu-rrahîm

          böyle olma ihtimali var mı diye soru sorduk yalnızca anlamaya çalışıyoruz altı yıldır kurana yoğunlaştım arabcam yok türkçesini okuyorum meallerini okuyorum çevirilere göre çelişiyor kitap okuduğum çevirilere göre karşımda şöyle bir ilah var ne yaptığını bilmeyen tutarsız insanları kafir yaratıp sonra onu kafirsin diye cezalandıran sabırsız yaratıp sabırlı ol diyen nankörsün aşağılıksın diyen bir varlık yarattığı şeklin tersine davran diyor

          çevirilere göre ne diyor Allah
          insan hava alan bir varlık ama hava alma diyor anlamı çıkıyor

        • nisa suıresi 101 ayetin sonu kafirler sizin apacık düşmanız diye bitiyor
          nisa suresi 102 başlangıcı sende içlerinde bulunduğun zaman salata başladığında diye başlıyor madem salat namaz ise bakalım
          namazı kim kılıyor ayeti düzgün okursanız namazı kafirlerin kıldığı apaçık ortaya çıkıyor böylemi okuyorsunuz

          bu sitede bir çok konu düzgün çevrilmeye çalışılmış ama sizde geleneciler gibi salatı namaz kabul ediyorsunuz kuranda bakara suresinde salat geçen zekat geçen ruku geçen ve secde geçen bir ayet var salatdan sonra zekat vermek var zekatdan sonra ruku ve secde etmek var
          bir çok islami siteye git bir ayet yalnış de ve peygamberin sünneti kuran ile çelişemez de ya hadis inkarcısı zındık münafık hatta kafirlik ile suçlanırsın
          iki şey soracağım
          ateitlerin sorduğu meşhur soru
          Allah kaldırmayacağı bir taş yaratıp onu kaldırabilir mi ?
          bu soruya cevap verecek bir imam hoca ilahiyat profesörü görmedim
          bu sorunun tam cevabı var karşındakinde şüphe bile kalmıyor bizzat örneklede açıklanıyor

          gelelim diğerine Allah enam suresinde tüm deliler gözlerinin önüne serilse yine inanmazlar diyor
          insanlar öyle şeyleri kesin kabul etmiş ki aksini söylesen cahillik ile suçlanırız
          yer çekimi varmıdır diye sorsam kesin kabule göre vardır derler bilim oku derler halbuki yer çekimi ihlal eden hayvancıkları gözleri ile gördükleri halde inanmazlar

          gafillik budur insanlara söylenmiş ayetlerin bizaat başka canlılar üstünde gerçekleştiğini gördüm insanlara rızık için çabalaması gerektiğini söylüyor ama bizzat ayet bir canlı türünde insanların gözüne gösteriliyor insan gafletten bunu görmüyor

        • nisa suıresi 101 ayetin sonu kafirler sizin apacık düşmanız diye bitiyor
          nisa suresi 102 başlangıcı sende içlerinde bulunduğun zaman salata başladığında diye başlıyor madem salat namaz ise bakalım
          namazı kim kılıyor ayeti düzgün okursanız namazı kafirlerin kıldığı apaçık ortaya çıkıyor böylemi okuyorsunuz

          bu sitede bir çok konu düzgün çevrilmeye çalışılmış ama sizde geleneciler gibi salatı namaz kabul ediyorsunuz kuranda bakara suresinde salat geçen zekat geçen ruku geçen ve secde geçen bir ayet var salatdan sonra zekat vermek var zekatdan sonra ruku ve secde etmek var
          bir çok islami siteye git bir ayet yalnış de ve peygamberin sünneti kuran ile çelişemez de ya hadis inkarcısı zındık münafık hatta kafirlik ile suçlanırsın
          iki şey soracağım
          ateistlerin sorduğu meşhur soru
          Allah kaldırmayacağı bir taş yaratıp onu kaldırabilir mi ?
          bu soruya cevap verecek bir imam hoca ilahiyat profesörü görmedim
          bu sorunun tam cevabı var karşındakinde şüphe bile kalmıyor bizzat örneklede açıklanıyor

          gelelim diğerine Allah enam suresinde tüm deliler gözlerinin önüne serilse yine inanmazlar diyor
          insanlar öyle şeyleri kesin kabul etmiş ki aksini söylesen cahillik ile suçlanırız
          yer çekimi varmıdır diye sorsam kesin kabule göre vardır derler bilim oku derler halbuki yer çekimi ihlal eden hayvancıkları gözleri ile gördükleri halde inanmazlar

          gafillik budur insanlara söylenmiş ayetlerin bizaat başka canlılar üstünde gerçekleştiğini gördüm insanlara rızık için çabalaması gerektiğini söylüyor ama bizzat ayet bir canlı türünde insanların gözüne gösteriliyor insan gafletten bunu görmüyor

    • RAMAZAN bey doğrusunu çevirdiğiniz kuranı kerim var mı varsa nereden bulabilirim
      eğer yoksa evin dış cephesini sıvayıp iç cephesini harap bırakmanın bir anlamı yok

      • Mustafa

        Bir meal çalışmamız yok ve yapmayı aklımızdan bile geçirmiyoruz. Çünkü hiçbir çeviri Kur’an’ın tüm yapısını koruyarak başka dile aktarılmasına güç yetiremez. En ufak herkesinin bile yanlış konulması ya da yanlış anlaşılması durumunda büyük anlam kaybına uğrayacak bir metni, kazasız belasız Türkçe gibi oldukça zayıf bir dile aktarmanın imkansızlığı göz ardı edildiği için elimizde bulunan üçyüze yakın meal çıkmıştır. Meal çalışmalarının tamamı meali yapan müellifin Kur’an’dan anladığıdır. Yoksa Kur’an yerine geçen bir şey değildir.

        Söylediğiniz “doğrusunu çevirdiğiniz bir meal yoksa evin dış cephesini sıvayıp iç cephesini harap bırakmanın bir anlamı yok” cümlesinden bir şey anlamadım. “Bir meal yazmamışsan ve yazmayacaksan konuşma” mı demek istiyorsunuz? “Kimseyi eleştirme” mi demek istiyorsunuz? “Biz elimizdeki meallerle mutlu mesut yaşıyoruz ne diye hatalarını söylüyorsunuz” mu diyorsunuz? “Mevcut mealleri eleştirmek için önce sende bir meal yaz ondan sonra eleştir” mi diyorsunuz?

  3. Ramazan Bey, görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. 7 harfi muhkem kabul etmem üzerine getirmiş olduğunuz eleştiride haklısınız. ي harfinin kelime içindeki konumuna göre diğer harflerle benzerlik göstermesi, yaptığım genellemenin hatalı oldugunu gösterir.

    Ayrıca Kur’anın farklı kıraatlerde okunamayacağı ve bu iddiaların yahudi kökenli iddialar olduğu ile ilgili uyarınızı da dikkate alacağım ve üzerinde tekrar düşüneceğim.
    Selametle

  4. Selamlar, öncelikle çalışmalarınız için size ve emeği geçen herkese teşekkür ederim. Videoda hurufu mukatta ile ilk nushalardaki işaretlerin eşleştirilmesi net görünmüyor. Rica etsem genelden ya da mail olarak paylaşma imkanınız var mı? Teşekkür ederim iyi çalışmalar dilerim

Fatih sağlam için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*