10 yorum

  1. Selam. Hızır Musa kıssasını biz çözdük dediniz. Ama yaratılış mevzuu daha önemli diye şimdilik açıklamıyoruz dediniz.

    Hızır denen zatın bir şarlatan olduğuna dair iddialarımı/delillerimi de daha önce okumuştunuz. Negatif Eleştirinizi de yapmıştınız.

    Bilhassa bu konu üzerinde sizinle iletişime geçmek isterdim. Çünkü bu konu hakkındaki iddiam her geçen zaman kuvvetlenerek devam ediyor.

    Saygılar,

    • kıssanın kurnada zaten detaylıca bahsedilen musa nın yetiştirilme sürecinin kısa-özlü anlatımı olması çıkarımı bana daha makul geliyor diğer musa kıssalarıyla birleştirince.Kısaca olay bilge kul(henüz vahy almamış ama resul namzeti)un yaşadığı sürecin resul musa perspektifinden değerlendirilmesi.
      – sudaki gemi-musa nın suya bırakılan sepeti
      -geminin geri dönmesi için açılan delik- musa nın süt emmemesi
      – öldürülen genç- musa nın öldürdüğü genç
      -duvarın iki yetim için onarılması ve ücret alınmamamsı-musanın yetim kızların davarlarını onların zarar görmemesi için sulaması ve ücret almaması
      -musa ve kulun yollarının ayrılması-musa nın kızların babasının yanına yerleşip yetiştirilme sürecin yeni bir boyuta geçmesi gibi….Kuran içi bağlantı kurarak varılan şu ana kadar gördüğüm en makul anlatım bu.

    • belam çıkarımı makul değil açıkcası,birincisi şu açıdan makul değil,Allah bize bir kuldan bahsetti ise bu kulun izi yine kuranda bulunmalı aktarılan doğruluk oranı tartışmalı hikayelerde değil.İkincisi belem katıksız bir sufi idi demişsiniz ya,belamı bize aktaran rivayetlerde çoğunlukla katıksız sufi rivayetleri aslında.Dua ederken Allahın mudahale edip yanlış kişilere beddua etmesi(Allah niye böyle birşey yapsın,dileyen dilediğine beddua küfr eder,ediyorda) eşeğinin dile gelip adama ders vermesi v.s şu an aklıma geleneler,bu tip hikayeler ”bak Allah ın hikmetine” tarzı süslü,hurafe dolu tasavvuf hikayeleri.

  2. Bu durumda Yâ benî âdeme (Ey Adem Oğulları) sözünü de insanların tümüne hitaben değil de hitabın Adem’in soyundan gelen tüm beşerler bir hitap olduğunu mu algılamamız gerekiyor?

  3. Ramazan bey
    Son dersinizde derslerin devamının şarta bağlı olduğunu ima ettiniz. Videonun yayınlandığı tarihi de göz önüne aldığımızda derslerin devam etmeyeceğini düşünmeye ve üzülmeye başladık. Lütfen katılımcı olmasa dahi derslere devam ediniz. Saygılarımla.

  4. ramazan abi,buradaki konuyla alakasız olacak ama aklıma çokça takılan bir mevzu var meryem suresinde geçen
    -zekeriya bir varis istiyor ve Allah onun dileğini kabul ediyor,zekeriya hanımım kısır nasıl olcak diyor ve ona yahya müjdeleniyor.ben bu kıssayı okurken yahya bana geçtiği ayetlerdeki anlatımla direk isa yı anlatıyor.SABİ iken kitap hikmet verilmesi,validelerine(ana baba diye çevriliyor ama bunun süleyman kıssasında değindiğiniz gibi ana baba değilde büyükleri olması ihtimali var) doğduğu gün öleceği gün ve tekrar diriltileceği gün selam ona olsun deniyor,isa doğduğum öleceğim ve diriltileceğim gün selam benim üstüme diyor ve bunun gibi yahya ileilgili verilen tüm detaylar isa ile ilgili veriliyor,kısaca yahya ile ilgili ayetler neredeyse birebir isa bağlamında kullanılıyor.yahya için Allahın kelimesi tabiri kullanılıyor ve bu isa bağlamında kullanılıyor,yahya nın isa olma ihtimali çok güçlü,süleyman-zülkarneyn gibi yada bir videonuzda detay vermeden değinmiştiniz henüz kurandan onları karşılaştırıp incelemediğim lokman-yunus gibi,siz bu konuda ne düşünürsünüz.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*