NiRENGi-101 Kur’an’ın Uslubu Meselesi ve “biz” Zamirleri (2)

Bu videoda Tahrim 66/1 ve devamı ayetler üzerinden Kur’an’daki noktalama ve harekeleme konusu ele alınmış, devamında ise hep geçiştirilen ancak Kur’an’ın temel bir üslubu olarak; Allah’a yönlendirilen fiillerin faili olarak na, nahnu şeklindeki biz kullanımı, örnekler ile anlatılmaya devam edilmiştir…

Önemli Not:

Tüm yazı ve videolarımızda bu çalışmalara başladığımız ilk dönemlerden itibaren ifade ettiğimiz şu gerçeğin bilinmesini önemle rica ederiz. “Ulaşılan bulguların delilleri mümkün olduğu kadar belirtilmesine rağmen, yazı ve videolarımızda ifade edilenlerin tamamı, sadece Kur’an’dan anladıklarımız olup, asla bizzat Kur’an’ın kendisi değildir. Tek amacı; Allah’tan başka hiçkimsenin maddi-manevi tasallutu altına girmeden ve hiç kimseyi de maddi-manevi bir tasallut altına sokmadan Kur’an’ı anlama çabası olan bu çalışmalar, gelişmeye ve geliştirilmeye muhtaç olup, Kur’an üzerinden ulaşılan bulguların tamamı kaynak belirtilmeden herkesin istifadesine açıktır.“

6 yorum

    • Aleykumselam.
      Müzelerde sergilenen el yazmaları mı gerçek, yoksa elimizdeki nüshalar mı gerçek? Sorusunu doğru cevaplarsak sorunuzun cevabı ortaya çıkar.

      Mevcutta, konuşulan arapçada da hareke yok.

      Ayrıca, elimizdeki harekelenmiş metinlerde anlam açısından çok büyük sorunlar var. Mesela, allahın saptırması olayı, kuranın diğer ayetleriyle çelişiyor. Ve harekeler değişirse, bu anlam da değişiyor.

      Arapça dilininin tarihi ile ilgili rivayetleri ve yazılı belgeleri ise geçiyorum.

  1. Şahsen müzelik eserlere ve yazılan tarihe tam olarak güvenmiyorum. Ya da sonradan bulunduğu söylenilen yazmalara. Hareke Kutsal Metinlere has bir durum olabilir. Allah dilediğini saptırır cümlesinde de ters bir durum yok bana göre. Allah’ın dilediğini yapabileceği vurgulanıyor orada. Yaratıcı istediğini yapmakta özgürdür diye düşünüyorum. Dil kurallarına aykırı çeviriler yapıyorlar ise sıkıntı oradan olabilir. Arapçam yok kesin birşey diyemiyorum o yüzden. Mevcut mushaf üzerinden yapılan Kuran’ın tümünü kapsayan 19 sistemi’de bu konuda önemli. Gökmen Altay’ın sistemi gibi. Mevcut sıralama ve ayet ayrımları üzerinden bir takım sistemler sunuyor bunlar üzerinde de durmak gerek. Kendim bizzat bilgisayar’da bu sistemi denemedim ama kolayca test edilebileceğini söylüyor.

    • eğer sizin dediğiniz gibi ise Allah insanları saptırıyorsa
      Allah dilediğini saptırır cümlesinden çıkanlar
      1- Allah adil olmaz anlamı çıkar
      2- doğruya yönelecek bile olsa insanın iradesine bilerek müdahele ediyor
      3-insanları bilerek cehenneme gönderiyor ve bilerek cennete almıyor anlamı çıkar
      4-dünya sınav yeri olmaktan çıkarıyor
      5-tüm evreni ve tüm mahlukatı yaratmasının bir anlamı olmuyor anlamı çıkıyor
      6-yargılama günü olmayacak anlamı çıkar
      7-Allah hem insanların kurtuluşu için peygamber gönderiyor hemde o insanların kurtulmasını engelliyor yaptığı iş kendisi ile çelişiyor

    • Merhaba Mehmet Bey

      Elimizde bulunan el yazmalarında sadece Bakara suresinin 6.ayetinde değil, bir çok yerde soru hemzeleri yoktur.
      Bunun anlama etkisi elbette vardır. Bu ve benzeri hemzelerinin sonradan koyulma sebepleri üzerine detaylı bir çalışmayı yürütüyoruz. Elimzdeki tüm el yazmalarını karşılaştırmalı olarak exel tablosuna taşıdık. Devamında bu kelimelerin mevcut kıraatlere göre aldıkları şekiller /yani yapılan eklemeler) ve bu eklemelerin gerekçeleri üzerine bir çalışma yapılacaktır. Takdir ederseniz ki bu çalışma çok büyük bir çalışmadır. Bunun kısa zamanda bitirilmesi hatta bizim ömrümüz içinde bitirilmesi mümkün gözükmemektedir. Fakat yakın zamanda el yazmalarını temel alarak yaptığımız çalışmaların bazı örnekleri sizinle bölüşülecektir.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*